Tarlós István főpolgármester szerint a legkívánatosabb megoldás, hogy sikerüljön megegyezni a Fővárosi Vízművek befektetőivel; amennyiben mégis fel kell mondani a szerződést, azt a kormánnyal egyezteti a főváros.
Felmondhatja a Fővárosi Vízművek külföldi befektetőivel kötött szerződést Tarlós István főpolgármester - erről szerdán zárt ülésen határozott a Fővárosi Közgyűlés.
A főváros nem helyezi újra forgalomba a Budaörsi úton, az M1-M7 autópálya bevezető szakaszán tavaly nyáron kialakított buszsávot; a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén a képviselők 27 igen és 3 tartózkodás mellett fogadták el az erről szóló határozatot. Az eredeti projektet 2008 decemberében egyhangúlag fogadta el az akkori közgyűlés.
Tarlós már óbudai időszaka alatt bizonyította, hogy agresszív, narcisztikus és homofób, tehát tökéletesen megfelel a budapesti választók relatív többségének, körülbelül ilyen elvárások érvényesülnek, ha a fővárosi átlagpolgár polgármestert választ, mivel a fentieket összekeveri a férfias, öntudatos és határozott szavakkal leírt tulajdonságokkal.
Több mint 60 előterjesztésről, köztük Budapest 2012-es költségvetéséről dönt szerdán a Fővárosi Közgyűlés; a napirendet 21 igen és 8 nem szavazattal, 3 tartózkodás mellett fogadták el.
Szerdán kerül a Fővárosi Közgyűlés elé a 4-es metró 2011. évi előrehaladási jelentése. A 10 megállós első szakasz műszaki készültsége 70 százalékos, a jelenleg érvényes 373,4 milliárdos költségvetésből 239,7 milliárdot fizettek ki a kivitelezőknek.
Két fordulóban tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés szerdán a város 2012-es költségvetését, amelyben oktatási, kulturális, turisztikai és kisebbségi feladatokra az előző évihez képest kevesebbet, közösségi közlekedésre, szociálpolitikai és védelmi feladatokra pedig több pénzt szánnának.
A főpolgármesterrel és a Belügyminisztériummal folytatott tavalyi vita újjáéledésétől tartanak a járási beosztás ellen küzdő fideszes kerületi polgármesterek Budapesten. A jogköreiket, irodáikat féltő kerületvezetőket a közigazgatási tárca azzal nyugtatja, hogy fel sem merült az okmányirodák bezárása, sőt, a minisztérium a feladatmegosztásról is egyezkedne. Míg a tárca 7, a polgármesterek 23 járást szeretnének a fővárosban: az önkormányzati lobbi az összeférhetetlenség miatt gyarapítaná a hivatalok számát, hogy biztosítsa a menekülőutat 2014 után. Egyelőre a KIM áll győzelemre a vitában.
A fővárosi MSZP egy módosító javaslattal visszavonatná Budapest költségvetési javaslatát, amely a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésének napirendjén szerepel.
Tarlós István nem engedi, hogy az Új Színház az antiszemitizmusnak vagy a szélsőségesség más formáinak biztosítson megjelenési lehetőséget; a budapesti főpolgármester ezt a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című vasárnapi német konzervatív lap riportjában jelentette ki.
Tüntetnek a BKV szakszervezeti szövetségei Budapesten, a Blaha Lujza téren gyűltek össze a demonstrálók, innen a Főpolgármesteri Hivatalhoz mennek, majd a Parlament előtt is tüntetni fognak. Petíciójukat Tarlós István főpolgármester helyett Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának adták át, és Orbán Viktor kormányfőnek is adnának egyet.
Tüntettek a BKV szakszervezeti szövetségei Budapesten, a Blaha Lujza téren gyűltek össze a demonstrálók, innen a Főpolgármesteri Hivatalhoz mentek, majd a Parlament előtt is tüntettek. Petíciójukat Tarlós István főpolgármester helyett Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának adták át és Orbán Viktor kormányfőnek is adtak egyet, melyet a Miniszterelnökség képviselője vett át.
A BKV megmentése érdekében bárkivel összefogna - mondta a főpolgármester a hvg.hu-nak. A kormányhoz benyújtott legújabb BKV-koncepció jelentős megszorításokat tartalmaz, felveti a dugódíj bevezetését, a jegyárak áfájának csökkentését, a kollektív szerződések felmondását, a parkolási díjak fővároshoz vonását.
Kemény megszorítások, valamint a befolyásos kerületi polgármesterekkel lejátszott politikai harcok árán előteremtett pluszpénzek nélkül nincs tartós BKV-finanszírozás, a kormány is csak ezek árán hajlandó megállapodni – állították a hvg.hu-nak kormányzati források. A fővárosi közművagyon államosítása még nem eldöntött kérdés.
A BKV életben tartásához szükséges állami pénz előbb-utóbb meg fog érkezni, kérdés, milyen politikai árat kell ezért fizetnie Tarlósnak - írja a Véleményvezér keddi cikkében.
A főpolgármester álláspontja szerint a BKV adósságállományával kapcsolatban a szűk határidőkre kell legjobban vigyázni, továbbá arra, hogy a hosszú távú finanszírozásban olyan programokat és határidőket fogadjanak el, amelyek fizikailag tarthatók.
A kormány nem tudja átvenni a fővárostól a BKV-ra vonatkozó tulajdonosi jogosítványokat, de fontosnak érzi, hogy Budapest kezelni tudja a közlekedési cég problémáját – ezt mondta pénteken újságíróknak Varga Mihály, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, miután tárgyalt Tarlós István főpolgármesterrel.
A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes álláspontja szerint a BKV közszolgáltatási szerződésének lejártáig célszerű a jelenlegi paraméterkönyv szerint működtetni a járatokat. György István InfoRádió Aréna című műsorában szerdán elmondta: úgy látja, hogy addig a folyó finanszírozási problémák is megoldódhatnak.
Egyik fővárosi frakció sem támogatja Tarlós István ötletét, mely szerint ritkítani kéne a csődközelbe jutott BKV járatait. A főpolgármester azt már látja, hogy egy esetleges ritkítás is milyen politikai izgalmakat vált ki, ugyanakkor állítja: ő nem is mondta, mikortól kéne ezt meglépni. A VEKE eközben szinte biztosra veszi, hogy az előterjesztésből nem lesz semmi.
A fővárosi Fidesz-KDNP nem tartja lehetségesnek a járatritkításokat, miközben Tarlós István főpolgármester éppen erről a lehetőségről beszélt egy reggeli interjúban.